niedziela, 16 sierpnia 2015

kurs językowy on-line

Zawsze zastanawiało mnie, jak właściwie wygląda nauka języka obcego on-line i na ile jest skuteczna. Przekonałam się już niejednokrotnie, że treści podawane do nauczania w Internecie należy dzielić przez 2, a najlepiej przez 4, aby uniknąć możliwych rozczarowań i zdziwienia, że treści, jakie przyswoiliśmy nijak mają się do rzeczywistości. Szczególnie ostrożna w tej kwestii jestem, jeśli chodzi właśnie o języki. Korzystam jedynie ze stron polecanych mi przez osoby, które mają w tym temacie jakieś pojęcie.

Oczywiście, co innego nauka na własną rękę na podstawie materiałów zamieszczanych przez internautów, co innego kurs proponowany przez firmę posiadającą renomę. Z renomą jednak wiążą się koszty, a jak wiadomo - nauka języków sama w sobie do najtańszego zajęcia nie należy. Tym bardziej ucieszyła mnie nagroda za udział w konkursie, na który post (click) napisałam niedawno.

MIESIĘCZNY KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO ON-LINE na stronie ENGLISHTOWN. 

Dopiero wczoraj przypomniałam sobie o kodzie, który miał przyjść na mojego maila, a który otwierał właśnie dostęp do takowego kursu. 

Wstępem był test mający określić mój obecny poziom języka angielskiego, który można pominąć i samemu ten poziom określić. Byłam jednak ciekawa wyniku. 12-Upper Intermediate, wydaje się być okej.




Nauka podzielona jest na tematyczne UNITy, te z kolei dzielą się na lekcje dotyczące bardziej uściślonych zagadnień, lekcję z kolei są podzielone na czytanie, pisanie, słuchanie oraz mówienie!



 Tak, mówienie. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona, że znalazłam również tego rodzaju ćwiczenia. Zasada jest bardzo prosta, jeśli zezwolimy na uruchomienie mikrofonu, możemy nagrać nas, wypowiadających podane przez program zdanie, następnie dostajemy informację, które ze słów wypowiedzieliśmy poprawnie, a które nie. Wypowiedź zawsze możemy powtórzyć.


Kolejnym, bardzo ciekawym ćwiczeniem są interaktywne nagrania wideo. Kilkukrotnie zatrzymują się, a my mamy za zadanie spośród trzech zaprezentowanych odpowiedzi wybrać tę, która jest adekwatną do wypowiedzi, czy pytania naszego "rozmówcy".


Znajdziemy również teksty oraz pytania do nich, a także nagrania audio wraz z pytaniami.



Ponadto uzyskujemy dostęp do Gramma Guide, gdzie znajdziemy opis wszystkich nurtujących nas zagadnień gramatycznych.


 Ostatnią już, interesującą, jednak kosztowną opcją jest możliwość wykupienia indywidualnej lekcji Skype z jednym z lektorów Englishtown. Tańszą alternatywą jest lekcja w grupie 3-4 osób. Kosztuje ona wtedy ok. 20 zł.


Nie umiem niestety znaleźć w otchłaniach Intenetu, ile kosztuje normalnie taki miesięczny kurs, jednak zadałam już to pytanie na EF Polska, więc powinnam dodać tę informację później.

Szczerze mówiąc, od ceny zależy, czy zdecydowałabym się na taki kurs płacąc z własnej kieszeni. 
Niemniej, bardzo cieszę się z możliwości korzystania z niego za free przez ten miesiąc, bo jest ciekawą alternatywą dla moich dotychczasowych metod nauki angielskiego, a także wydaje się być atrakcyjny (nawet patrząc na ceny lekcji on-line z nauczycielami) dla osób, które regularnie chodzą na korepetycje. Ćwiczenia trzymają naprawdę dobry poziom, a lekcje on-line to zawsze czas zaoszczędzony np. na dojazdach do nauczyciela ;)

UPDATE: Regularna cena kursu to nieco ponad 200 zł (nie wiem dokładnie, wszystkie ceny wyświetlają mi się teraz w EURO. Biorąc pod uwagę, co dostajemy w zamian cena wydaje się być śmiesznie niska ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz